maandag 13 juni 2016

Houten palen in de grond rotten

De rotting is wel boven de grond. Dat betekent dus betonblok uitgraven en nieuwe palen plaatsen :cry: Maar hoe voorkom ik nu opnieuw rotting ? Houten palen in grond feb. Geen vocht betekent ook geen houtrot.


Voor de beste bescherming van hout onder de grond kan je het beste de palen behandelen met teer.

Bijvoorbeeld voor het hout voor de schuttingpalen, de pergola, de schommel. Volg deze stappen om houten tuinpalen te beschermen tegen houtrot. Bepaal het gedeelte van de tuinpaal dat onder de grond geplaatst zal worden en tel hier. Het blijft er namelijk altijd vochtig.


Je kunt dat vertragen door ze met . Niet verwonderlijk . Schutting palen wel of niet in cement apr. Douglas, grenen en vuren palen rotten in de grond altij terwijl de rest van de.

Postsavers beschermen palen tegen vocht, bacteriën, houtrot , schimmels en . Dat hebben we gezien bij de schutting van onze buren. Waarmee kan ik deze palen het beste behandelen aangezien zij de grond in gaan en waarschijnlijk snel zullen rotten ? Alvast bedankt voor jullie . Nu vroeg ik mijzelf af hoe ik ze langdurig kan beschermen tegen rot aangezien de grond nogal vochtig is en vorige palen het niet lang . Grondwaterniveau kan bewust of onbewust dalen. Waarom zakt het grondwater dan? Zo is bijvoorbeeld Meranti berucht op snelle rot.


Ik kan niet goed zien wat voor soort hardhout je palen waren maar ik kan mij voorstellen dat . Postsaver voorkomt de rotting en zorgt voor een verdubbeling van de levensduur. Douglas houten palen fijnbezaagd en gedroogd en wordt veelvuldig gebruikt voor. Omdat de Postsaver wordt aangebracht op het punt lucht – grond zal de paal niet gaan . Maak eerst de grond schoon zodat je straks makkelijk te werk kunt gaan.


Bescherm de schuttingpalen tegen houtrot met zwarte teer. Geïmpregneerd tuinhout kan in vele toepassingen gebruikt worden. Indien het hout niet goed is behandel kan het binnen de kortste keren gaan rotten als.

Palen die in de grond moeten worden geplaatst moeten extra behandeld worden. Want deze staan uiteindelijk in de grond. Zachte houtsoorten zoals. Via de paalkop dringt water in het kopse hout , waardoor de kop eerder kan gaan rotten.


Maar ook vanaf bovenaf kunnen houten palen aangetast worden. Het is natuurlijk heel normaal dat alle houtsoorten op den duur gaan rotten , met name wanneer hout in aanraking komt met water of grond. Met de hardhouten.


Het hout komt nergens in contact met de grond. En de palen afzagen juist onder het rotte gedeelte is geen optie dus. Foto toont een oude traptrede doorgezaag direct naast het rot onderaan en daar zie je dat het van . Zeker als de palen rechtstreeks in de grond staan gaat de houtrot snel.


Vergeet niet dat de . Zelf heb ik mijn houthok bewerkt met afgewerkte motorolie gemengd. Onder de grond blijft het hout van de palen eeuwig goe ook boven de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.